S-a dat startul înscrierilor pentru validarea producătorilor auto în Programul Rabla 2025!
Administrația Fondului pentru Mediu anunță deschiderea sesiunii de înscriere pentru validarea producătorilor auto în cadrul Programului Rabla 2025, ce se va desfășura între 30 aprilie, ora 10.00, și 7 mai 2025, ora 23.59. Potrivit președintelui Florin Bănică, ediția din acest an vine cu noutăți majore: excluderea mașinilor diesel de la finanțare, înscrierea persoanelor fizice direct prin aplicația AFM și o perioadă de monitorizare extinsă la 18 luni.
Sprijinul financiar ajunge până la 37.000 lei pentru vehicule electrice, iar pentru instituțiile publice poate atinge 120.000 lei. Validarea producătorilor se va realiza exclusiv online, prin platforma informatică disponibilă pe site-ul AFM.
“Ca noutate în ediția din acest an, înscrierea solicitanților persoane fizice se va face exclusiv prin aplicația informatică pusă la dispoziție pe site-ul AFM, fără a mai fi necesară implicarea producătorilor auto. În plus, una dintre modificările importante în programul de anul acesta este excluderea de la finanțare a autovehiculelor echipate cu motoare diesel. Un element de noutate îl reprezintă și prelungirea perioadei de monitorizare la 18 luni, ceea ce ne va permite să urmărim mult mai atent îndeplinirea obiectivelor programului” - a declarat Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu.
În ediția de anul acesta, cuantumul ecotichetului este de:
37.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;
12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;
10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;
120.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau pur electric, pentru instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale.
Dosarul de validare a producătorului cuprinde următoarele documente:
- cererea de validare a producătorului, completată integral prin tehnoredactare, semnată de reprezentantul legal al solicitantului sau de împuternicitul acestuia, cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE;
- actul de identitate al reprezentantului legal al producătorului/ împuternicitului acestuia;
- actul de reprezentare/împuternicire al reprezentantului legal al producătorului/împuternicitului acestuia;
- certificatul constatator/furnizare informaţii emis de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul social producătorul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare; este acceptată şi varianta INFOCERT;
- actul doveditor al calităţii de constructor de autovehicule, importator de autovehicule noi sau de reprezentant autorizat al constructorului/importatorului. În cazul în care acesta este redactat într-o limbă străină, trebuie prezentată traducerea autorizată;
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele producătorului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele producătorului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare;
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele producătorului de către AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare;
- dovada deschiderii contului la Trezoreria Statului cu extensia 50.70.24 „Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului“.
Validarea producătorilor se va face prin intermediul aplicației de pe site-ul AFM.
sursa foto - pexels