Daniel Cristian Stan - Mobilitatea urbană durabilă la un nou nivel în Târgoviște, printr-o finanțare europeană de peste 90 de milioane de lei
Mobilitatea urbană durabilă la un nou nivel în Târgoviște, printr-o finanțare europeană de peste 90 de milioane de lei. Anunțul a fost făcut de edilul Daniel Cristian Stan într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Primarul municipiului Târgoviște arată că a depus spre finanțare un proiect fără precedent care vizează promovarea mobilității urbane multimodale durabile și care va transforma urbea într-un oraș prietenos atât cu mediul, cât și cu pietonii sau bicicliștii. Valoarea proiectului este de peste 90.000.000 lei, iar finanțarea este accesată prin Programul Regional Sud-Muntenia.
Obiectivul va fi atins prin dezvoltarea reţelei de piste dedicate circulaţiei bicicletelor (urmând a fi realizate piste în lungime de peste 20 de km, precum și un sistem bike-sharing); pistele/traseele vor avea o lățime suficientă și vor fi separate de circulația autovehiculelor, fiind rezervate numai modului de deplasare velo, dar și prin realizarea unor terminale de transport public urban/judetean/interjudetean; vor fi amenajate 2 terminale intermodale – unul amplasat pe DN72, sub pasajul rutier peste calea ferată și al 2-lea pe Calea Ialomiței/DN71, lângă autobaza operatorului municipal; terminalele vor fi echipate cu săli de așteptare pentru călători, grupuri sanitare, puncte de vânzare a legitimațiilor de călătorie, sisteme de supraveghere video, facilități pentru persoanele cu dizabilități.
De asemenea se vor amenaja parcări colective de tip Park&Ride, la periferia zonei urbane, în vecinătatea terminalelor de transport public și amenajarea de zone cu prioritate pentru pietoni (''shared space'' - spații partajate/ reglementări de tip zonă rezidențială) și realizarea unor trasee dedicate circulaţiei pietonilor care să asigure conectivitatea obiectivelor principale din Municipiul Târgoviște. Pe de altă parte se va viza dezvoltarea infrastructurii necesare utilizării autovehiculelor electrice (puncte de reîncărcare de putere normală și putere înaltă) și plantarea de perdele vegetale-verzi (aliniamente de arbori si arbusti)de-a lungul principalelor artere rutiere in vederea emisiilor de CO2 si a poluarii generate de traficul rutier.